dinsdag 24 augustus 2010

Met bedrijven kletsen op Twitter

Een tijdje geleden blogde ik hier over mijn ervaringen met bedrijven of merken die terugpraatten via Twitter of dat juist achterwegen lieten. Ondertussen ben ik weer wat verder gekomen en heb ik er een aantal 'gesproken'.

www.twitter.com/Biodermal


www.twitter.com/Rituals


www.twitter.com/DouweEgberts
Hiervan kun je de voorbeelden eerder in de blog nalezen 

Ook nog even een voorbeeld van een bedrijf dat niet reageerde. De HEMA-twitter zweeg in alle talen toen ik replyde, terwijl ik m.i. toch een aardige suggestie voor ze had:








Vervolgens vroeg ik mijn ex-collega en Twitter-goeroe Lizzz of ze goed voorbeelden had van (business) dialogen via twitter. Die had ze zeker. Haar antwoord was als volgt:

"Ja, die heb ik wel, al trek ik het zelf graag iets breder door naar social media, maar goed, dat is je vraag niet.
Zomaar even een willekeurig aantal voorbeelden:


@slijterijmeisje: 20% van haar omzet door online activiteiten, dwz twitter en blogs. Lancering van haar eigen product Zeeuwierjenever met behulp van Twitter. 

Lees hier het Frankwatching-artikel over Slijterijmeisje [red]















@DellOutlet ruim 1.5 mio volgers, ROI 3 mio via Twitter













@FileSophie - namens ANWB twittert ze over de A12, best aardig gedaan
Kijk hier voor de actiesite van Filesophie [red]














@bol_com - doet het goed














@starbucks - is natuurlijk overbekend, ook met mystarbucksidea















@cocacola - gebruiken inzet social media erg goed, twitter is daar onderdeel van














@skittles - wat ze met the rainbow doen, prachtig. 














Maar nogmaals, Twitter is logisch onderdeel van een hele social media strategie. En als DAT geen dialoog is weet ik het niet meer:)"


Natuurlijk ben ik Lizzz dankbaar voor deze leerzame bijdrage... 
Voor iedereen die dit leest: blijf alsjeblieft voorbeelden doorgeven van terugpratende Twitter-bedrijven, dat kan hier, hier of hier! Mooie voorbeelden van dialoogconcepten zijn overigens ook welkom! Net als alle andere vragen of opmerkingen natuurlijk.

Overigens denk ik dat sommige zwijgende bedrijven best aan het praten gebracht kunnen worden, maar ja ik weet niet of het nodig is om zo ver te gaan... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten